Субота, 2017-11-18, 6:52 PM
Науково- методичний центр м.Енергодара
н
Віртуальний університет  "Інноватика та інновації"
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Майстер-клас Реєстрація Вхід
НМЦ
Меню сайту

Наше опитування
З чим у вас асоціюється успіх?
Всього відповідей: 69

Пошук

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Архів записів

Форма входу


Педагогічна
робота - це постійний творчий пошук, нескінченний ентузіазм. В процесі
творчої роботи народжуються нові педагогічні ідеі, з якими готові
поділитися вчителі-новатори нашого міста на цій сторінці.
  Поділитися з кожним
кому це буде цікаво...

 
    Майстер-клас
Інновації педагогічних працівників міста, що визнані кращими
за результатами....

                       
 

Кірєєва Валентина Іванівна, вчитель біології  ЕНВК № 5

Переможець міського, обласного та учасник всеукраїнського етапів Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2012» в номінації «Біологія»

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЗДАТНОСТІ ДО САМОРЕАЛІЗАЦІЇ УЧНІВ

Презентація.

Стислий опис інновації

   Тема, яку я представляю, у  наш час є дуже актуальною, тому що вона виконує одне з найважливіших завдань сучасної української школи - виховання компетентної особистості, яка повинна бути інтелектуально-розвиненою, комунікативною, творчою та успішною в житті, тобто здатною до самореалізації.
   Однак досвід не є механічним перенесенням теоретичних положень у практичну діяльність тому, що я поєдную теоретичні та практичні аспекти вивчення біологічних знань в урочній та позаурочній роботі, визначаю їх особливості, доцільність та ефективність впливу на розвиток творчих здібностей учнів, а головне - створюю педагогічну систему використання інтерактивних технологій на різних етапах уроку, яка сприяє опануванню учнями усіх рівнів пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінювання), розвиваю критичне мислення, рефлексію, уміння розмірковувати, розв’язувати проблеми. У практичній частині досвіду я приділяю особливу увагу вибору саме тих форм та методів роботи з учнями на уроці,   які активізують самого школяра, його логічне мислення, розвиток самостійних творчих здібностей – це нетрадиційні прийоми, які ще не знайшли широкого застосування, але вони можуть бути досить ефективними для розкриття  певних тем. На противагу традиційності, не традиційність дає можливість відійти від стереотипів, надати дитині максимальну свободу в її творчості. 
  Ретельне вивчення та поступове опрацювання різних методів  привело мене до створення  класифікації найефективніших інтерактивних методів на уроках різних типів.
 Наступним етапом моєї діяльності було створення  педагогічної системи використання  інтерактивних методів нарізнихетапахуроку. Інтерактивні технології потребують певної зміни всього життя класу, а також значної кількості часу для підготовки як учнів, так і педагога. Займаючись цією проблемою довгий час, я розробила план поступового впровадження інтерактивних технологій.

 

 

Кудояр Гульнара Віталіївна, вчитель української мови та літератури ЕНВК № 5

Переможець міського, обласного та учасник всеукраїнського етапів Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2012» в номінації «Українська мова та література»

Проектна діяльність на уроках української мови та літератури

як засіб формування комунікативної компетенції учнів.    

Презентація.

   З метою формування комунікативної компетенції на уроках української мови та літератури використовує проектну діяльність. Даний вид діяльності використовується для учнів різних вікових категорій, різного рівня навченості та мотивації, здійснює творчий підхід до планування уроків, пошуку нових можливих тем проектів, способів їх  реалізації. 

  З використанням проектної діяльності працює три роки. За цей час створено презентації з української літератури з наступних тем: «Енеїда» І.Котляревського – енциклопедія народознавства», «Картини пекла і раю у поемі «Енеїда», «Образ Медвина у романі І.Багряного «Тигролови» та інші. Також створено учнівські фільми про Лесю Українку, Івана Франка, Ольгу Кобилянську та за творами Лесі Українки «Бояриня» й Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».З української мови створено рукописний посібник «Синтаксис у картинках», міні-підручник з теми «Складне речення», «Синтаксис у казках».

 

 

 

Бабаніна Ольга Петрівна, вчитель української мови та літератури ЕБЛ

Призер міського етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2012» в номінації «Українська мова та література»

Використання  методу аналізу на уроках української літератури з метою підвищення мотивації до навчальної діяльності та формування компетентної особистості.   

Презентація.

  Основою досвіду є  використання методу аналізу, використовуючи який вчитель формує в школярів ключові компетенції.

  Актуальність цієї теми визначена тенденціями розвитку суспільства. Відбувається  зміна освітньої парадигми: передбачаються нові підходи, інша поведінка, інший педагогічний менталітет.

  Учитель намагається в ході своєї практичної діяльності розв'язати проблему перебудови стосунків « учитель - учень » і стилю взаємодії з учнями. Основними рисами цих стосунків мають стати відкритість, віра в здібності й можливості учня, повага до особистості. Поставивши дитячу особистість у центр усієї діяльності, зробившись посередником у взаємодії суб’єктів  навчання, і можна побачити очі, що горять жагою відкриттів , і відчути, що працювати так важко, але потрібно.

 Для цього використовуються наступні інноваційні методики:

  •  інтерактивне навчання;
  • особистісно-зорієнтований підхід.

   Бабаніна О.П. рекомендує використовувати  метод аналізу на різних етапах уроку. Працюючи над проблемною методичною темою „Використання методу аналізу на уроках української літератури з метою підвищення мотивації до навчальної діяльності та формування компетентної особистості” багато уваги приділяє формуванню соціальної, діяльнісної та інформаційної компетенцій учнів, що дозволяє їм значно краще засвоювати теоретичний матеріал та застосовувати його на практиці, а отже й підняти рівень навчальних досягнень учнів.

  Рекомендації, розроблені Ольгою Петрівною, можуть бути використані  і під час організації уроків за традиційною технологією, і на нестандартних уроках, оскільки основні етапи уроку зберігаються.

 

Римар Ліліана Анатоліївна, вчитель музичного мистецтва ЕЗОШ №2

Переможець міського та призер обласного етапів Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2013» в номінації «Музичне мистецтво»

Тема досвіду :«Роль ігрової діяльності в процесі вивчення музичного мистецтва в школі»

  Римар Ліліана Анатоліївна 18 років присвятила навчанню  та вихованню школярів на основі музичного мистецтва. Працює в ЕЗОШ №2 учителем музичного мистецтва з 1994 року. За цей період вона зарекомендувала себе як спеціаліст з високим рівнем майстерності. Провідним у роботі Ліліани Анатоліївни є ідея впровадження ігрової діяльності в навчально-виховний процес, яка стає невичерпною можливістю для неї зацікавити пізнанням музичного мистецтва учнів, умовою  для розвитку творчості кожної особистості дитини. Інноваційним компонентом досвіду Римар Л.А. є використання ігрової діяльності в  різних етапах уроку в процесі ігрового спілкування з музичним мистецтвом з метою набуття творчих практичних вмінь і навичок. Учитель створив банк дидактичних ігор, які можна використовувати на уроках музичного мистецтва. Застосування ігрової технології  на уроках музичного мистецтва Ліліани Анатоліївни дозволив значно розширити інтерес учнів до навчальної діяльності, зробити процес пізнання мистецьких цінностей більш усвідомленим та дієвим, розширити можливості розкриття індивідуальних музичних здібностей та набути практичних навичок сприймати, виконувати, аналізувати і оцінювати твори музичного мистецтва. Вибір форм і організації роботи на уроці та позаурочної діяльності має цілеспрямований характер.

  Римар Л.А.– перспективний і творчий педагог, 10 років є керівником міського методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва.  Вона майстерно володіє сучасними методами  навчання і виховання, надає допомогу своїм колегам у проектуванні уроків різного типу. Постійно вдосконалює свої знання. Протягом десяти років вона готувала та проводила міські методичні об’єднання, виступала з доповідями на них, брала участь у семінарах, засіданнях творчої групи, майстер-класах: «Впровадження музично-дидактичних ігор та ритмічних, танцювальних вправ у викладання курсу музичного мистецтва» ( з досвіду роботи), «Формування загально -  навчальних умінь і навичок через особистісно-зорієнтоване навчання», «Інноваційні підходи до викладання дисциплін художньо-естетичного циклу», «Використання інформаційних технологій на уроках музичного мистецтва», «Використання електронних підручників з 1 по 7 класи» ( практикум), «Виховання почуття ритму  учнів на уроках музичного мистецтва», «Гра на елементарних музичних інструментах в умовах загальноосвітньої школи», тощо.

  Проведено майстер-класи для керівників гуртків ЦДЮТ , закладів освіти міста та на Всеукраїнському семінарі «Розвиток творчих здібностей учнів у позаурочному діяльнісному середовищі» за темою «Техніка хорового диригування».

 

Кабакова Олена Васілівна, вчитель фізики та астрономії ЕНВК № 5

Переможець міського, обласного та учасник всеукраїнського етапів Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2013» в номінації «Фізика»

Тема досвіду:«Cтворення інтерактивного навчального середовища на уроках фізики в умовах компетентнісно спрямованої освіти»

  Кабакова О.В. - компетентний педагог, який забезпечує високий рівень викладання фізики та астрономії, досконало володіє ефективними формами і методами організації навчально-виховного процесу, демонструє високу результативність, якість своєї праці, володіє інноваційними освітніми методиками та активно їх використовує і поширює у професійному співтоваристві.

  Головною ідеєю досвіду вчителя є створення  моделі навчання фізики, що спирається на поєднання інформаційних та інтерактивних технологій, направленої на ефективне формування  ключових компетентностей учнів.

  За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток креативної та самодостатньої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в зміст тільки однієї технології.

  Олена Василівна створює оригінальні, творчі ідеї, застосовує нестандартні форми проведення уроку. Сучасні інформаційно-комунікативні технології, що впроваджує педагог, дають можливість їй змінити роль авторитарного транслятора готових ідей на натхненника інтелектуального та творчого потенціалу учнів.

  Кабакова О.В., модифікуючи програмний матеріал за тематичними блоками, створює диференційовану основу викладання фізики; організовує діяльність учителя і учнів, спираючись на науковий підхід; формує у учнів необхідність в спілкуванні з книгою, довідковою літературою; поширює світогляд школярів.

  Олена Василівна  намагається реагувати на запити часу, прагне озброїти випускника школи необхідними вміннями та знаннями для забезпечення її гармонійної взаємодії з технологічним суспільством. Приймаючи активну участь у пілотному Національному проекті  «Відкритий світ-2012» та у загальнонаціональному конкурсі розробок електронних навчальних ресурсів (мультимедійних уроків) серед вчителів та методистів України, Кабакова О.В. розробила уроки з використанням SMART-технологій. Результатом її роботи є високий рівень засвоєння учнями навчального матеріалу та якості отриманих знань.

  Досвід учителя є актуальним, перспективним, він схвалений колегами школи і міста, заслуговує на увагу, вивчення та впровадження у практику роботи як серед вчителів фізики, так і серед викладачів інших навчальних дисциплін.

 

 

Шрамко Любов Михайлівна, вчитель початкових класів ЕНВК «ДНЗ-ЗНЗ» №9

Переможець міського та призер обласного етапів Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2013» в номінації «Початкова школа»

Тема досвіду: «Створення та застосування електронних дидактичних засобів навчання на уроках української мови».
Досвід вчителя.   Портфоліо.

  Шрамко Любов Михайлівна працює в сфері освіти 31 рік, з них 19 років – в Енергодарському навчально-виховному комплексі «дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад» №9 Енергодарської міської ради Запорізької області.

  Любов Михайлівна  працює над проблемною темою:  «Створення та застосування електронних дидактичних засобів навчання на уроках української мови». Вона розробила серію уроків з використанням дидактичних засобів (мультимедійні презентації, комп’ютерні ігри) з навчання грамоти,  з української мови для учнів 2 та 3 класу, розпочала роботу щодо створення таких розробок для учнів 4 класу.

  Розробки уроків з навчання грамоти  видано  методичним  посібником «Створення та застосування електронних дидактичних засобів навчання на уроках української мови».

  Електронні посібники також можуть бути використані  дітьми та їх батьками, як дидактичні завдання для закріплення навчального матеріалу.

  Висока працелюбність, творчий пошук, постійне бажання удосконалювати свою педагогічну майстерність роблять уроки Любов Михайлівни і виховну роботу з учнями справжньою школою педагогічного досвіду.

 За роки праці Любов Михайлівна була нагороджена  ювілейною медаллю  Президента України «Двадцять років незалежності України», нагрудним знаком «Відмінник освіти України», Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України,  Почесними грамотами  управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації та Почесними грамотами управління освіти Енергодарської міської ради.

 

Мірошник Лариса Павлівна, вчитель географії ЕЗОШ №4

Переможець міського та учасник обласного етапів Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2013» в номінації «Географія»

Тема досвіду: «Розвиток особистості учня засобами проектної методики на уроках географії та в позаурочній діяльності»

Портфоліо.

    Провідною ідеєю досвіду Мірошник Лариси Павлівни є створення умов для розвитку пізнавальних, творчих інтересів учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, навичок орієнтуватися в інформаційному просторі, орієнтації на самостійну діяльність школярів.

  Проектна діяльність – спільна навчально-пізнавальна, творча діяльність учнів, що має загальну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямовані на досягнення загального результату. Проектна діяльність, застосовувана на уроках географії, вчить школярів самостійно мислити, знаходити і вирішувати проблеми, залучаючи для цієї мети знання з різних областей, формує вміння прогнозувати результати, розвиває вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Крім того, метод проектів – це чудовий дидактичний засіб для навчання проектуванню – вмінню знаходити рішення різних проблем, які постійно виникають у житті людини з активною життєвою позицією. Проектна діяльність сприяє формуванню особистості учня нового типу, який володіє способами цілеспрямованої інтелектуальної діяльності, готового до співпраці і взаємодії, наділеного досвідом самоосвіти.

  Лариса Павлівна забезпечує оптимальні освітні результати завдяки впровадженню методу проектів, актуалізації життєвого досвіду учнів, залученню додаткової інформації. Про результативність роботи вчителя свідчать як успіхи учнів у навчанні, так і їх бажання брати участь у предметних олімпіадах, краєзнавчих конференціях, проектах різного рівня, інтерактивних конкурсах тощо, а також призові місця, які вони посідають.

  Матеріали досвіду, методичні розробки можуть бути використані вчителями географії на уроках з предмету та в позаурочній роботі, у виховній роботі класного керівника.

 

Вовк Наталія Миколаївна, вихователь ДНЗ №3

Переможець міського конкурсу "Вихователь року -2014", призер обласного конкурсу "Методист року -2014" в номинації "Вихователь"

Перспективний педагогічний досвід з теми: «Формування системи знань у дітей дошкільного віку щодо ознайомлення з довкіллям (предметним, соціальним) з використання інформаційно-комунікаційних технологій»

   Презентація досвіду

    Головна мета досвіду - визначення оптимальних умов в дошкільному освітньому закладі щодо інтегрування засобів інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення якості освітнього процесу з реалізації завдань освітніх ліній «Дитина в соціумі» та «Дитина у світі культури», «Мовлення дитини». дошкільної освіти.

    Застосування ІКТ на заняттях та в повсякденному житті щодо ознайомлення дітей з предметним довкіллям є новою навчальною технологією, яка націлена на формування компетентності дошкільників через цілісну систему інтегрованих знань про довкілля, дії дитини в довкіллі і культуру її поведінки, та забезпечує становлення особистості дитини, розвиток її розумових здібностей, що відповідає вимогам Базового компонента дошкільної освіти.

   У ході проведеної роботи були виявлені і експериментально перевірені педагогічні умови, методи та засоби сучасного освітнього процесу в умовах дошкільного навчального закладу, які забезпечують розвиток особистості дитини та сприяють підвищенню професійної компетентності педагогів та реалізації їх творчого потенціалу.

   Застосування інноваційного підходу при формуванні компетентності дітей дошкільного віку по ознайомленню з предметним довкіллям з використання ІКТ показало, що йде не лише формування у дитини дошкільного віку певних знань, умінь і навичок, а й забезпечується подальше становлення особистості дитини, розвиваються її розумові здібності, враховуються індивідуальні можливості, підвищується мотивація до навчальної діяльності. Оновлена технологія виявилася винятково ефективтивною з точки зору сприйняття дітьми предметного та соціального довкілля, вдалось активізувати українське мовлення, розвинути їх творчий потенціал.

 

Горбенко Валентина Іванівна, вихователь-методист ДНЗ №7 “Теремок”

Призер обласного конкурсу «Методист року – 2014» в номінації «Методист».

Презентація досвіду

    Педагогічний досвід з проблеми «Формування національної свідомості дошкільників засобами синтезу мистецтв: методичний аспект».

   Головною метою ППД є створення системи роботи з педагогами, зорієнтованої на підвищення педагогічної майстерності з питання національного виховання дошкільників засобами синтезу мистецтв в умовах  ДНЗ.

    Робота, проведена з педагогами закладу щодо формування національної свідомості дошкільників засобами синтезу мистецтв, націлила колектив на створення освітнього проекту «Я - маленький українець!». Під час реалізації проекту, діти разом з дорослими проявляти творчість, були маленькими майстрами, проявляли гордість за власні досягнення.

   Для унаочнення та пізнання дітьми історії, культури, побуту українського народу, зразків народно-ужиткового мистецтва створено проект етнічного музею малих архітектурних форм під відкритим небом «Берегиня» (автор: Горбенко В.І.)

   Запропонований матеріал може бути використаний у практиці роботи вихователів-методистів ДНЗ з вихователями щодо підвищення їх педагогічної компетенції з питання формування національної свідомості дітей дошкільного віку. В перспективному педагогічному досвіді представлено парціальну програму «Я – маленький українець!»,  методичне забезпечення до тематичного планування, методичні заходи теоретичного та практичного напрямку, матеріалами етнічного музею малих архітектурних форм «Берегиня» та   творчої групи ДНЗ «Світлиця». 

 

Цепецауєр Олена Петрівна - практичний психолог,ДНЗ № 16 “Сопілочка”

Переможець міського конкурсу «Психолог року – 2014»

   Презентація досвіду

   Тема проекту: «Система роботи практичного психолога з педагогами закладу щодо формуванню соціально-емоційної компетенції дітей дошкільного віку».

   Досвід роботи впроваджується в ДНЗ №16 «Сопілочка» м. Енергодар з 2009-2010 навчального року по сьогоднішній день.

  Мета проекту: теоретично обґрунтувати та надати практичний матеріал і рекомендації  педагогам щодо ефективного використання активних засобів для розвитку соціально-емоційної компетенції дітей дошкільного віку на основі власного позитивного світосприймання і розуміння внутрішнього світу дитини.

  Проникнення у теоретичну сутність  розвитку соціальної та емоційної сфери допомагає вихователям зрозуміти важливість і складність цього явища, його механізм, методику пом`якшення адаптаційного процесу в різних вікових періодах, дозволяє відкрити невідомі механізми і резерви як у самій психологічній природі дитини, так і у її зв`язках з довкіллям, адаптації до нього і зрештою, відтворенні себе як особистості.

  Продумані і проведені заходи практичного педагога Цепецауєр О.П. з педагогами закладу в рамках системної роботи впродовж декількох років дали певні результати у зміні рівнів розвитку соціально-емоційної компетенції дітей та підтвердили, що виховання та соціалізація через емоційний вплив - дуже тонкий процес.

  В результаті дбайливої та систематичної підтримки з боку практичного психолога закладу у педагогів відзначається поліпшення загального емоційного стану, підвищення життєвого тонус, значне поліпшення стосунків з дітьми. Отримані результати дають право на оптимістичні прогнози в розвитку соціально-емоційної компетенції дітей і педагогів.

  Створена система роботи практичного психолога Цепецауєр Олени Петрівни з педагогами щодо формування соціально-емоційної компетенції дітей може успішно використовуватися в будь-якому педагогічному колективі навчальних закладів, як в дошкільних, так і в шкільних та позашкільних установах.

 

 

Copyright MyCorp © 2017 Зробити безкоштовний сайт з uCoz